На овој страни ћете прочитати многе савете нашег и вашег педагога. Посећујте нас стално, поставите питање или прочитајте оно што вам педагог поручује.
Можда ћете решити проблем...
Савет за ефикасније учење
Постоји више врста знања J
Знање (врсте знања које треба научити):
·
знање чињеница
(чињенично знање),
·
знање појмова и
структура појмова (концептуална знања),
·
знање поступака
и процедура (процедурална знања),
·
учење сазнајних
процеса потребних за стицање других знања (метакогнитивна знања);
Како би олакшао учење и боље разумео садржај
који учиш постављај себи питања о садржају на коме тренутно радиш, на пример:
Ø Памћење: Ко? Шта? Када? Где? Како?
Ø Разумевање: Зашто? У чему је разлика између...? Главна
идеја дела је...? Препричај својим речима...?
Ø Примена: Наведи пример? Како је нека појава повезана
са другом појавом/исходом? Зашто је нека појава значајна? На који начин је
одређена појава пример за појам или тему коју тренутно учиш? Да ли знаш још
неки пример који доказује или је повезан са оном темом или појавом коју
тренутно учиш? Да ли се ова појава/исход/догађај може десити или појавити у
неким другим условима, простору, времену...?
Ø Анализа: Из којих делова/фаза/елемената се састоји...?
Класификуј/распореди/организуј појам или појаве према неком критеријуму...?
Нацртај/илуструј/визуелно представи неки садржај? На који начин је нешто слично
или различито од нечег другог...? Упореди две појаве/догађаје/дела...?
Ø Евалуација/вредновање: Да ли се слажеш са неком
тврдњом? Зашто? Шта мислиш о...? Шта је најважније? Одреди приоритет према
неком критеријуму...? Како би одлучио о неком питању? Који критеријум би
употребио у процењивању неке појаве? Процени вредност према неком критеријуму...?
Које закључке можеш извући из...? Оправдај поступке неког лика у
делу/историјске личности/друга из одељења/наставника...? Рангирај/сортирај
појмове по неком критеријуму...? Оцени/процени ...? Који је разлог за неки
догађај...?
Ø Креација: Шта предвиђаш да ће се десити након
нечега/уколико се деси...? Које идеје можеш да додаш...? Како би
осмислио/дизајнирао нешто...? Која решења би предложио и зашто...? Шта би могло
да се деси уколико комбинујеш неке појаве/догађаје/предмете/дела? Шта би се
десило уколико би се срела два лика из различитих књижевних или уметничких
дела...? или уколико би се неки догађаји у делу одиграли другачије...?
Питања су
креирана на основу Блумове таксономије васпитно-образовних циљева у когнитивном
подручју
Педагог
Кристина Јовановић
Савети за боље
учење на даљину
Ø Креирај „Мапе ума“ – Мапа ума је
начин да се пуно информација организује и визуелно представи на једном папиру.
Мозак памти
кључне идеје и појмове, а то најлакше ради визуелно – путем слике или
илустрације коју сам израђујеш.
Ево како може да
изгледа:
На овом линку можеш да погледаш
детаљан поступак израде мапе ума: https://www.youtube.com/watch?v=agSV0viM2Pg
Ø Учи у групи-као што имаш час путем апликације
„Meet“, у групи од неколико другара поделите лекције, одредите рок и када свако
научи своју одржите видео састанак у коме ћете међусобно предавати лекције како
бисте уштедели на времену и боље научили садржаје (постављајте питања, тражите
објашњења, истражујте, допуњујте се, повезујте лекције...). Можете визуелно да
представите лекције путем мапе ума и на тај начин упутите другаре у најважније
појмове уз објашњења. Водите белешке приликом састанка како бисте запамтили
међусобна излагања и повезујте појаве или догађаје из различитих лекција ради
бољег разумевања.
Педагог
Кристина Јовановић
Нема коментара:
Постави коментар